ISKOLA
Menedzsment-képzés 1: változásmenedzsment, projektmenedzsmentCélja a változások kezelése, az innovációs tevékenységek összehangolása, beépítése a pedagógiai folyamatba, projektmenedzsment készségek és ismeretek elsajátítása; felkészülés a vezetői szerepek változására. Intézményi cél a fejlesztések fenntarthatóságának biztosítása.
30 órás akkreditált képzés
Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken szereplő akkreditált továbbképzés vehetik igénybe.
Menedzsment-képzés 2: új oktatásszervezés az intézményben (projektpedagógia, tantárgytömbösített oktatás)
A továbbképzés célja, hogy az új módszerek megismerésével a vezetők felkészüljenek a kompetencia alapú oktatás alkalmazásából adódó oktatásszervezési feladatokra, ismerjék azokat a feltételeket, amelyek intézményi szinten szükségesek a korszerű módszerek beépítéséhez az intézmény/feladatellátási hely pedagógiai gyakorlatába.
30 órás akkreditált képzés
Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken szereplő akkreditált továbbképzés vehetik igénybe.
Általános pedagógiai módszertani továbbképzés 1: új tanulásszervezési eljárások alkalmazása
A továbbképzés célja, hogy a pedagógusok megismerjék és elsajátítsák a kompetencia alapú oktatás követelményeinek megfelelő új tanulásszervezési módszerek alkalmazását (projektoktatás a tanórán, műveltségterület oktatása tantárgyi bontás nélkül, tantárgytömbösített oktatás.)
30 órás akkreditált képzés
Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken szereplő akkreditált továbbképzés vehetik igénybe.
Általános pedagógiai módszertani továbbképzés 2: választás alapján
A képzések célja, hogy a tanultak a pedagógusok oktatásszervezési eljárásaiban, tanóravezetésében, értékelési módszereiben, kommunikációjában fenntartható módon honosodjanak meg.
A projektben résztvevő pedagógusok az alább felsorolt témájú általános módszertani képzések közül választhatnak:
- 1. Kooperatív tanulás;
- 2. Tanórai differenciálás heterogén csoportban
- 3. Hatékony tanuló-megismerési technikák;
- 4. Osztályzat nélküli pedagógiai értékelés;
- 5. Tevékenységközpontú pedagógiák;
- 6. Professzionális tanári kommunikáció.
- 7. Drámapedagógia
- 8. Óvoda-iskola átmenet
- 9. Tanulás tanulása (tanulásmódszertan)
Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken szereplő akkreditált továbbképzés vehető igénybe
A kompetencia alapú oktatási programok alkalmazását támogató módszertani képzés
A pályázat szakmai tervében szereplő kompetenciaterületeken oktatási programok, programcsomagok bevezetését, adaptációját vállaló pedagógusok számára szervezett moduláris képzési programok, amelyek a kompetenciaterületek sajátosságaihoz, illetve a pályázatban megjelölt életkori szakaszokhoz illeszkedve segítséget nyújtanak az oktatási programok alkalmazásához.
30 órás akkreditált képzés
Az oktatási program, programcsomag részét képező (ahhoz illeszkedő), akkreditált továbbképzés vehetik igénybe, amely szerepel a Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken
Az infokommunikációs technológiák (IKT) oktatásban történő alkalmazását segítő képzés
IKT alapú eszközök alkalmazása az SDT és az interaktív táblák használatával a tanórákon, illetve a tanórai felkészülésben, az IKT alapú eszközök használatának pedagógiai módszertana.
30 órás akkreditált képzés
Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken szereplő akkreditált továbbképzés vehetik igénybe.
Informatikai alapozó képzés
A képzés célja, hogy az informatikai alapismeretekkel nem rendelkező pedagógusok számára segítséget nyújtson az IKT alapú eszközök kezelésének elsajátításához. (operációsrendszer, szövegszerkesztés, prezentáció készítés, internet -böngészés-keresés; levelezés -használat.)
30 órás akkreditált képzés
Kizárólag akkreditált képzési program választható, valamint a képző szervezetnek intézményi akkreditációval kell rendelkeznie felnőttképzés rendszerében
Az IPR alkalmazására, hatékony együttnevelésre felkészítő tantestületi képzés
A képzés célja, hogy a résztvevő pedagógusok elmélyítsék készségeiket a hátrányos helyzetű és roma származású gyermekek integrált nevelésével kapcsolatosan.
30 órás akkreditált képzés
Tantestületi képzés
Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken szereplő akkreditált továbbképzés vehető igénybe
Az IPR alkalmazását támogató, tantestületi módszertani képzés
Az IPR továbbképzési programhoz kapcsolódó módszertani képzések célja, hogy a pedagógusok saját élményű, a hátrányos helyzetű és roma tanulók együttnevelésével kapcsolatos gyakorlatok segítségével készüljenek fel az integrált nevelésre. A tantestület/nevelőtestület az alább felsorolt témájú módszertani képzések közül választhat:
- 1. Tanórai differenciálás a gyakorlatban
- 2. A kooperatív tanulás a hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelésének elősegítésére
- 3. Professzionális tanári kommunikáció integráló iskolai környezetben
- 4. A tevékenységközpontú pedagógiák alkalmazására való felkészítés
- 5. Drámapedagógia a hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelésének elősegítésére
- 6. Multikulturális tartalmak és interkulturális nevelés
- 7. Árnyalt értékelés a gyakorlatban
- 8. Hatékony tanuló-megismerési technikák
- 9. Az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése
30 órás akkreditált képzés Drámapedagógia választása esetén: 60 órás akkreditált képzés
Tantestületi képzés
Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken szereplő akkreditált továbbképzés vehető igénybe
A sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés
A képzés célja, hogy a sajátos nevelési igényű tanulók együttnevelésében részt vevő pedagógusok megismerjék a befogadó pedagógia elméletét és gyakorlatát. Segítséget kapjanak a legfontosabb tanulásszervezési, speciális pedagógiai eljárások, együttműködési színterek kialakításához.
60 órás akkreditált képzés
Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken szereplő akkreditált továbbképzés vehető igénybe.
Mérés-értékelési képzés
A képzés felkészíti a pedagógusokat az országos kompetenciamérés iskolai eredményeinek elemzésére, fejlesztő beavatkozások tervezésére, valamint az általuk alkalmazott kompetenciaterületekhez kapcsolódó mérések intézményi eredményeink értékelésére.
60 órás akkreditált képzés
Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken szereplő akkreditált továbbképzés vehető igénybe
Egyéb továbbképzés
A projekt keretében lehetőség van a pályázat céljaihoz illeszkedő, annak eredményes megvalósítását szolgáló pedagógus továbbképzési programok tervezésére. A tervezett továbbképzésnek a pedagógus-továbbképzés rendszerében akkreditált képzésnek kell lennie.
Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken szereplő akkreditált továbbképzés vehető igénybe
KÉPZÉSEK LEÍRÁSA ÓVODA SZÁMÁRA
Menedzsment-képzés: változásmenedzsment, projektmenedzsmentCélja a változások kezelése, az innovációs tevékenységek összehangolása, beépítése a pedagógiai folyamatba, projektmenedzsment készségek és ismeretek elsajátítása; felkészülés a vezetői szerepek változására. Intézményi cél a fejlesztések fenntarthatóságának biztosítása.
30 órás akkreditált képzés
Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken szereplő akkreditált továbbképzés vehető igénybe
Általános pedagógiai módszertani továbbképzés: választás alapján
A képzések célja, hogy az óvodapedagógusok a nevelési folyamat módszertanára irányuló képzésben részesüljenek és a tanultak a napi munkában, kommunikációjában fenntartható módon honosodjanak meg. A projektben résztvevő óvodapedagógusok az alább felsorolt témájú módszertani képzések közül két képzést választanak:
- 1. Kooperatív tanulás;
- 2. Differenciálás heterogén csoportban
- 3. Hatékony gyermek-megismerési technikák;
- 4. óvoda-iskola közötti átmenet;
- 5. Tevékenységközpontú pedagógiák;
- 6. Professzionális nevelői kommunikáció.
2x30 órás akkreditált képzés
Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken szereplő akkreditált továbbképzés vehető igénybe
A kompetenciafejlesztő óvodai oktatási programok alkalmazását támogató módszertani képzés
Az óvodai oktatási programok bevezetését, adaptációját vállaló pedagógusok számára kifejlesztett képzési programok, amelyek segítséget nyújtanak az oktatási programok alkalmazásához.
30 órás akkreditált képzés
Az oktatási program, programcsomag részét képező (ahhoz illeszkedő), akkreditált továbbképzés vehető igénybe, amely szerepel a Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken.
Óvodai IPR alkalmazására felkészítő módszertani képzés
A képzés célja, hogy a résztvevő óvodapedagógusok elmélyítsék készségeiket a hátrányos helyzetű és roma származású gyermekek óvodai integrált nevelésével kapcsolatosan.
30 órás akkreditált képzés
Tantestületi képzés
Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken szereplő akkreditált továbbképzés vehető igénybe
Az IPR alkalmazását támogató módszertani képzés
Az óvodai IPR továbbképzési programhoz kapcsolódó módszertani képzések célja, hogy a pedagógusok saját élményű, a hátrányos helyzetű, és roma gyermekek együttnevelésével kapcsolatos gyakorlatok segítségével készüljenek fel az integrált nevelésre. A tantestület az alább felsorolt témájú módszertani képzések közül választhat:
- 1. Professzionális tanári kommunikáció integráló iskolai környezetben
- 2. Drámapedagógia a hátrányos helyzetű tanulók integrált nevelésének elősegítésére
- 3. Multikulturális tartalmak és interkulturális nevelés
- 4. Árnyalt értékelés a gyakorlatban
- 5. Hatékony tanuló-megismerési technikák
- 6. Az óvoda-iskola átmenet megkönnyítése
30 órás akkreditált képzés Drámapedagógia választása esetén: 60 órás akkreditált képzés
Tantestületi képzés (teljes tantestület)
Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken szereplő akkreditált továbbképzés vehetik igénybe
A sajátos nevelési igényű (SNI) gyermekek együttnevelésére felkészítő képzés
A képzés célja, hogy a sajátos nevelési igényű gyermekek együttnevelésében részt vevő pedagógusok megismerjék a befogadó pedagógia elméletét és gyakorlatát. Segítséget kapjanak a legfontosabb speciális pedagógiai eljárások, módszertanok, együttműködési színterek kialakításához.
60 órás akkreditált képzés
Pedagógus-továbbképzési Jegyzéken szereplő akkreditált továbbképzés vehetik igénybe